keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Kokkurs på Lilla Djurgården

I huset bor vi nu två åldringar (Benedikt och jag) och så två kids (alltså Ebba och Johan). Efter att kidsena flytta in har det blivit betydligt merliv och rörelse i huset. Det är nästan som att jag har glömt bort hur mycket energi man hade som lite yngre..Det är liv och rörelse men nu också en god stämning i huset. Det är roligt! Ikväll var också grannflickorn här så i nåt skede var vi alla 6 i köket och fixa o greja o prata.

I måndags om kvällen hade vi kommit överens om att jag skulle lära honom göra köttbullar så vi satte igång på kvällen efter dagens alla sysslor. Johan var en duktig elev med betydligt bättre tålamod än jag. Han gjorde vanliga köttbullar och jag på kycklingfärs och så gjorde vi båda en brunsås.

Resultatet blev gott och nu har vi matlådor för länge framöver! #kollektivliv

En nöjd kock

Allt fokus var på köttbullarna, därav inget grönt på tallriken

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti