torstai 30. tammikuuta 2014

Linedance, jobb och prov

Veckan som pågår är en intensiv vecka. Roligt att få hålla på med allt möjligt igen :)

Mina dansakompisar från måndagskursen för nybörjare lyckades lura med mig på fortsättningskursen på onsdag. Där var det nästan roligare än på måndagskursen för utlärningen gick lite snabbare och danserna var lite mer fartfyllda. Tror jag skall försöka börja gå på båda kurserna nu under våren. Därtill kommer det att vara öppna danser både det här och nästa veckoslut. Imorgon åker jag med ett gäng tantern till Märsta för att dansa aftonen lång.

På Livets Ords Kristna Skola verkar det nu finnas en hel del jobb. Typ så mycke jag hinner och vill göra. Igår vaccinerade vi en klass, idag redde jag ut en massa saker och imorgon skall jag börja hålla hälsosamtal med sjundeklassister. Roligt men spännande! För två år sedan sa jag att det här är ett jobb jag inte vill ha men här är jag nu :P

På bibelskolan känns det som att vi bara har en mass kurser som tar slut för vi har prov var och varannan dag. Ett i fredags, tre den här veckan och två nästa vecka. De flesta ämnen vi har nu är intressant så egentligen är det roligt att studera, det blir bara lite mycke för en som inte är van. Den här veckan har jag fått två fullpoängare men få se hur det går imorgon. Idag har jag inte hunnit öppna anteckningarna och ajg tvivlar på att ajg kommer att komma upp ur sängen tidigare imorgon på morgonen.

Ikväll har vi haft träff med hemgruppen. Vår udda, intressanta men fina grupp. Det blir roligt då det finns lite variaton. Som jag väl skrev tidigare så har vi börjat studera Jakobsbrev vers för vers. Idag var det meningen att vi skulle gå igenom de 12 första verserna men det tog oss en timme att komma igenom de fyra första. Tänk vad mycke man kan hitta i en vers då man funderar och gräver lite mera! Jag ser fram emot nästa vecka då vi får fortsätta!

Nu skall det sovas! Idag var det helt för svårt att hållas vaken i skolan. Fastän vi hade Joakim Lundqvists far Sture som undervisar i kyrkohistori så att det blir jätte intressant och levande så somna jag några gånger. Alltid lika frustrerande att se strecket i anteckningarna som kommer då man somnar mitt i skrivandet..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti