keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Skidtur

Idag har vi haft en jätte fin vinterdag här i Uppsala! Det han dock börja skymma före jag kom mig ut. Men nu äntligen har jag fått fixat allt som behövs för att de skall kunna betala ut lön åt mig. Bortom elljusspåret som går i skogen bakom oss finns öppna fält och där har de nu gjort upp skidspår. Som ni ser på bilderna finns det inte mycket snö, men skidar gör vi! De har samlat ihop den lilla snö som finns och gjorde ett packat spår. Spåret på fältet är just ett sådant som jag gillar! Så gott som slätmark och passligt långt. Utmaningen är dock att komma dit och därifrån med äran och kroppen i behåll. På elljusspåret har de inte ännu kunnat göra upp spår och där finns en massa grenar och grus och kurviga branta backor och annt jobbigt. Det här var säsongens andra tur så tröttheten efter är därefter :P


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti