perjantai 16. toukokuuta 2014

Vi fira morsdag i dagarna tre!

 Förra veckoslutet var mor och far här. Då var det finsk morsdag. De kom på fredag eftermiddag och den dagen hann vi inte med så mycke mer än äta middag, dricka kaffe, vila och ta en promenad till tjurarna på Lilla Djurgården. Vinterrocken var fortfarande i användning så allt för varmt var det inte.
 
Tjurarna är sällskapliga av sig. Den här kom fram och hälsa medan de andra ca. 30 håller sig lite mer i bakgrunden.
  
 På lördag tog vi en turistdag. Vi besökte Erikshjälpens loppis, gick på rundvandring i Linnéträdgården, besökte uppsalakullarna vid kyrkan i Gamla Uppsala och åt himmelskt god Italiensk mat. Linnéträdgården var intressant att se. Nästan så att jag skulle vilja skriva ett skilt inlägg om det.


Glömde att ta en bild över hela trädgården. Till höger är prydnadsrabarber som såg ganska intressant ut.

De tre kullarna som eventuellt är kungagravar. Eller så någo andra gravar. Därom tvista de lärda.

Gamla Uppsala kyrka
Mor och far har skämt bort oss emd att alltid hjälpa vid flyttar. så också denna gång. För att jag skall få med mig allt i en bil sedan när jag kommer tog de nu med sig vinterdäcken, skidorna och mina vinterkläder.
Il Forno Italiano på St. Olofsgatan. Otroligt god mat!


Morsdagsbrunch på Lilla Djurgården
Ett riktigt trevligt veckoslut hade vi. Inte för kort tid och inte heller för lång tid. Vårt hus är lite för litet för att ha gäster i så det gick bättre nu när de sov på vandrarhem. Senast blev det lite för intimt för att jag skulle orka med..

Det var roligt att ni kom och roligt att ni for!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti