maanantai 2. joulukuuta 2013

Som tur tycker jag om att läsa

Som tur tycker jag om att läsa för den här hösten har det blivit många böcker! En hel del böcker från bibelskolans sida men också böcker av eget intresse och en hel del romaner. Därtill har vi också sett en hel del filmer.


Skolböcker:
Grunden för vår tro av Ulf Ekman
Rättfärdighet - Träldom eller frihet? av Johnny Foglander (kan rekommendera vissa kapitel)
Judarna - framtidens folk av Ulf Ekman
Bön som skakar nationen av Ulf Ekman
Din kapacitet i Gud av Ulf Ekman
Finn din plats av Urban Karlsson (kan rekommendera vissa kapitel)
Jag är Herren din läkare av FF Bosworth (skall ännu läsas innan jul)

Romaner:
Jag är leopardpojkens dotter av Johanna Nilsson (rekommenderas, framförallt för dom somm "jobbar i heltidstjänst för Herren"
En kvinnas hjärta av Agneta Sjödin
Lewis resa av Per Olov Enqvist (Orka inte längre än halvvägs, förstod mig aldrig på den..)
Igelkottens elegans av Muriel Barberly
Narnia  (härtills bara första och andra boken) av C.S. Lewis
Borta bäst av Sara Kadefors (var intressant)

Filmer:
Sagan om ringen, alla tre :)
October Baby (rekommenderar)
Faith like Potatoes
Där floden flyter fram
+ några andra som jag inte minns namnet på

Övrigt:
Oss tjejer emellan av Linn Fenerström (rekommenderar starkt)
Varje kvinnas kamp av Shannon Ethridge (rekommenderar)
Kristian Gidlunds blog  I kroppen min
Bloggen om cancersjuka Meja 5 år Meja
Huvudstadsbladet
3 kapitel per dag i Bibeln

Ännu är det några veckor kvar av höstterminen och jag kommer att hinna med en del fler böcker.
(Den här bloggen funderar dels som dagbok för mig så därav detta inlägg)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti