tiistai 22. huhtikuuta 2014

Påskveckan Hemma



Vilken solig och skön påskvecka vi fick! Jag började med att jobba fyra dagar på hälsocentralen och sedan blev det påskledigt. 

Glädjande är att det nu ser ut som att jag kommer att få ett mammavikariat på Östra Hälsovårdscentralen i Borgå så jag har en arbetsplats för något år framåt. Visserligen är det inte riktigt sådant jobb jag hade tänkt mig då jag började studera, men jag trivs mycke bra med gänget där och det är lämpliga arbetstider och för det mesta nöjda och tålmodiga patienter ;P Jag tackar och tar emot! Därtill återgår jag till jobbet som barn och ungdomsledare i Borgå Missionskyrka. Allt blir alltså helt som förut. Förutom att nu kommer jag att ha lite mer ledig tid då när andra också har ledigt. Att kombinera två kvälls- och veckoslutsbetonade jobb var inte så lyckat..

Våren är nog mycket längre i Uppsala än vad den är i Finland, men ändå tyckte jag det gick att sätta lite potatis också Hemma. Jag fick de mest synliga vårsysslorna gjorda så då jag kommer hem i juni är det bara att så och plantera det sista. Eftersom gräsmattorna har mossat till sig någo otroligt i vintras så lär det inte bli så mycke gräsklippande nu heller. 

Det var skönt att vara hemma men det är med glädje jag återvänder för de sista sex veckorna i Uppsala. Partyveckor med mycke roligt skall det bli! Men nu gäller det att jobba sig igenom en vecka av skola och jobb..

utsikt från köksfönstret Hemma

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti