keskiviikko 28. elokuuta 2013

10 månader i Uppsala

 I våras bestämde jag mig för att nu är det dags för att ta lite avstånd till det vanliga och göra nåting annat. Planer på att åka iväg antingen på bibelskola eller ut på nåt av Missionskyrkans i Finlands missionsfält har funnits sedan jag tog studenten 2007.

Redan då var mommo och mofa gamla och åldern och sjukdomar började ta på deras krafter. Nu har det gått sex år och vi har fått följa dem båda till graven. Därtill insjuknade jag i vintras i tennisarmbåge i båda armarna som sedan spred sig till en inflammation från axeln till knogarna och gjorde att jag hamna stanna upp och kämpa. Armarna blev bättre men i april hamna jag ändå sluta från jobbet och blev arbetslös en tid.

Nu var det alltså dags för nånting nytt och ett år i Uppsala på Livets Ords bibelskola blev mitt val. Tryggt och nära, men ändå helt annat än livet i Borgå.

Mina älskade och saknade morföräldrar

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti