keskiviikko 28. elokuuta 2013

Mitt hem i Uppsala

I somras på Missionskyrkan i Finlands sommarkonferens kom jag att träffa mina blivande hyresvärdar. Efter att en stund ha samtalat med familjens grabbar berättade de att de är från Uppsala och ahr två hus på gården i vilka de hyr ut rum för studerande coh de hade ett rum kvar. Jag var tacksam för att hitta boende utan att ens hinna fundera på att jag borde söka och tackade ja.

Gården ligger lite utanför centrum och tll skolan är det 3,5 km. Perfekt! Bakom granngården ligger en skog och på framsidan en hästhage och åkrar (och en stor livligt trafikerad väg...).

Huset är byggt i 1800-tals stil för några år sedan. Mysigt.  Mitt fönster är uppe till höger.

Lisää kuvateksti
Rummet kommer jag att dela med någon annan bibelskoleelev, men ännu har vi inte hittat någon så jag bor för mig själv. Hela huset är som en IKEA-reklam så jag har tagit med mig en del helt av helt annan stil för att få det lite hemtrevligare.

Det pluttelilla köket som främst lämpar sig för att koka makaroner i delar vi 4 som kommer att bo här på. Visst är det fint och modernt, men jag saknar arbetsbänken och matbordet var man kan duka fint och sitta ner o äta tillsammans vid. Det skall bli intressant att se hur vi kommer att klara samsandet :P Ännu går det bra när vi är bara två som bor här.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti