lauantai 31. elokuuta 2013

Ledig lördag


Som sagt har det varit en hel del nya bekantskaper den här veckan och igår blev måttet fullt. Tog en kväll hemma på soffan med någon spansk tv-serie och en bok som sällskap. Idag hade jag tänkt ta mig ut i skogen, men det har regnat så det blev en hemmadag istället. Som det brukar bli så blev det också nu att den här dagen blev en matdag.

Min kämppis på övre våningen tog hit en av sina kastruller då husets utbud inte riktigt inbjuder till att koka nånting mer än pasta. Som ni ser på bilden är det en ljuvlig emaljerad tjockbottnad gryta som vill att man skall ställa till med allt möjligt gott. Idag blev det äppelmos (här på gården finns många äppelträd vars frukt vi fritt får ta av) och en kykling-grönsaksgryta med indisk kryddning. Gott blev det! Och ännu godare att få dela det med nedravåningens kämppis. Efter många timmar i köket känner jag mig igen avslappnad och redo för nya människomöten!

Idag när jag var ute på gården fick jag också hälsa på Göran som bor i det andra huset på gården. Han studerar sista året till sjukskötare och tipsade om att det finns ett äldreboende riktigt här nära och ett hospis några kilometer bort. Kanske nåtdera stället blir min kommande arbetsplats..

2 kommenttia:

  1. Nu har jag hittat hit!
    Vad roligt att du skriver så får man hänga med i vad som händer där i Sveariket.
    Jag känner samma utmaning som du med din bokhög, har en egen jag vill plöja igenom men det blir int riktigt av.
    Njut av ditt år =D

    VastaaPoista
  2. Vad typiskt att jag då tänker kommentera samma inlägg och egentligen tänker skriva precis samma sak. Men jag tänkte bara skriva att det är roligt att följa med ditt liv där och att jag läser med stort intresse.

    VastaaPoista