sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Mera besök

En vecka går så fort! Fastän vardagarna under den här veckan stundvis kändes långa och sega gick veckan i ett huij! Vi har haft ganska kämpiga skoldagar och två prov under veckan. På torsdag, när vi fick höra att det prov som var meningen att vi skulle ha nu på måndag blev uppskjutet med en vecka, hördes ett litet glädjetjut i salen. Det skulle ha blivit lite väl häftigt med tre prov innom en vecka, fastän de inte alls är lika krävande som prov i vanliga skolor..

På fredag kväll åkte jag iväg till Märsta med ett gäng damer från linedancekursen och vi dansade loss hela kvällen :) Det var mycket få som var mindre än 30 år äldre än jag men roligt var det för det! Om två veckor blir det en ny öppen dans här riktigt nära mig så det ser jag fram emot!

Tidigt igår morse kom mor och far med mina vinterdäck :)  Det blir inga bilder från vårt turistande och hängande eftersom mor inte vill. Jag gjorde mitt bästa för att visa min vardag här. Vi åkte in till stan och titta på sevärdheterna, gick på stan, åt gott, gick ut på ängarna och upp i skogen, handlade mat i"min" affär, var o titta till Livets Ord, hälsa på hyresvärdarna och en del av mina vänner här. Därtill drack vi farsdagskaffe och besökte mammas kusin som bor i Åkersberga. Visst var det roligt att dom kom, men otroligt skönt att dom for också! Vårt lilla kollektiv känns väldigt litet då här är ännu två utomstående..

Nu gäller det att förbereda sig för veckan som kommer. Tror det skall bli en mycket tidig kväll.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti