sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Sportlovet

Under sportlovet var jag hemma i Hindhår. Hann vara hemma i 9 dagar då jag flög hem på lördag morgon och tillbaka till Uppsala på måndag kväll. Nu är jag väldigt nöjd med mitt lov för det innehöll så gott som allt jag ville.

Det ordnade sig så att ajg fick jobba på Östra hälsostationen (där jag också jobbade i somras). Riktigt lika roligt att jobba där var det inte den här veckan som i somras, men bra var det för det! En del av personalen hade bytts ut och flera av dem jag hade mest att göras emd i somras var lediga den här veckan. Efter första dagen då jag varken hade en vettig röst pga förkylningen eller kunde tala finska flytande (har inte talat finska sedan i julas då jag var hemma) kom jag igång och det började flyta. Jag hade inte heller tänkt jobba på en hälsocentral, men som det nu ser ut är det där som jag kommer att börja jobba i sommar då jag kommer hem. Jag tackar och tar emot! De ger möjlighet till deltidsjobb och det är bara dagsjobb!

Att vara hemma i Hindhår kändes också bra. Visst var det en stor kontrast att komma till ett stort hus mitt i skogen då jag är van att bo i ett litet hus med tre andra och mycke folk runt omkring hela tiden, men jag kom fram till att jag gillar båda. Det var lyxigt att bara få vara hemma och elda i vedspisen. Till skillnad från köket här på Lilla Djurgården så gick det ju att leva i köket där. En av favoritstunderna var att få laga mat på vedspisen. På mommos vedspis!



Det bästa med att vara hemma var ändå att få tillbringa tid med min väninnas familj. Jag var där så gott som varje dag och fick ta del av deras vardag. Det fanns mycket att prata om med Jenna och barnen bjöd på sitt bästa. Tyvärr blir det inga bilder på dem fastän de är de gulligaste solstrålarna i världen!

Dagarna hemma innehöll också mycke bastubadande (alla dagar utom en), träffar med olika folk, två gudstjänster, en träff för unga vuxna, ett kalas då vi firade 10 000 dagars dag och en del tid med familjen.

Nästa gång jag kommer hem blir till påsk och sedan slutligen första juni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti