sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Veckan som har varit

Den här gången var det svårt att komma tillbaka till Uppsala efter veckan hemma! Tidigare har det känts bra från första stund, men nu var det tomt. Det var ju så bra där hemma! Allt det vanliga och alla nära och kära.

Visst har jag kommit till ro här igen och hittat allt det fina här men hemma är ändå hemma. Då jag kom hem på måndag kväll blev det genast kvällste med flickorna. Med huskompisarna blev det några livfyllda diskussioner kring veckan som varit. Allt var som vanligt här. Till min glädje hade förra veckans städning blivit uppskjuten ända till söndag så det var rent och fint när jag kom.

På tisdag hade vi Joakim Lundqvist (pastor för Livets Ord) på bibelksolan och han talade om att leva som singel i tre timmars tid. När har man liksom fårr höra biblisk undervisnignom sådant!?!?

Det verkar nu som att jag har kommit in i en normala vardag här för dagarna fylls av studier och jobb och lite fritid. Att varje vecka jobba två långa eftermiddagar på gymnasiet och 1-2 dagar på grundskolan tar tid! I torsdags hade jag första riktiga dagen på gymnasiet och jobbade ensam. Gjorde mina första hälsosamtal med ettorna och fick genast lite utmaningar att ta tag i. Det är mycket att ta reda på då jag inte alls känner systemet här. Hur skall man liksom göra när någon behöver remiteras nånstans?

I onsdag var jag på Line dancen efter en paus på två veckor. Det var en rolig men lite svår dans de lärde ut den här veckan. Nästa veckas fredag får vi igen åka till Märsta på öppen dans :)

Det här veckoslutet har innehållit mycke roligt program. I fredags var det Unga vuxna -möte på Livets Ord och trots att jag var övertrött hela mötet hängde vi kvar ganska länge efteråt och umgicks och skratta emd folk. På lördag var det sovförmiddag och efter det funderade vi länge och väl på vad vi skulle kunna hitta på och kom till att äta på Max (Sveriges Hesburger) och sedan gå på loppisar.

Erikshjälpen var ett riktigt mysigt loppis! Lokalen är tillräckligt stor, alla psylar har sin plats och det är ordning och reda, sakerna är av god kvalitet, det finns av alla sorter och all vinst går till välgörenhet. Erikshjälpen Det bästa där var egenltigen det mysiga cafét. Jätte fint inrett och kaffe serverades i små finkoppar :) Det stället skall besökas igen!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti