sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Vecka 7

Nu har det gått en ganska lång tid sedan senast och jag skall försöka få ihop några inlägg från den tiden. Jag vill ju komma ihåg vad jag har sysslat med!

Vecka sju var veckan före sportlovet. I skolan hade vi församlingspraktikvecka, jag skulle ha mina inskolningsdagar på gymnasiet men jag låg hemma i feber.

Som jag kanske har berättat så har jag nu också fått jobb som skolsköterska på gymnasiet. Gymnasiet har 109 elever och skolsköterskan jobbar 25% där. Perfekt för mig! Så nu jobbar ajg tisdag och torsdag eftermiddagar kl. 12-17 . De uppgifter jag har där är att syssla med frånvaroanmälningar som skall in på nåt datasystem, hålla hälsobesök för dem som går första året, ta emot dem som knackar på med något behov och pappersarbete som aldrig verkar ta slut.. Jag får två dagars inlärning och sedan skall ajg som under studietiden trodde att jag aldrig skulle jobba med skolhälsovård klara av jobbet i ett främmande land. Hoppas det blir bra! Som tur finns det folk jag kan ringa och konsultera om det krisar sig!

Tyvärr så kom förkylningen på allvar på tisdag så resten av veckan blev det att ligga hemma. Jag var inte den enda här på Lilla Djurgården som hade drabbats så vi hade lite sällskap av varandra.

På torsdag kväll kom en av mina huskompisar hem med några portioner sushi så då blev det fest! Roligt att bo med folk och få vara med om allt möjligt!

Mums!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti