keskiviikko 16. lokakuuta 2013

De senaste två veckorna

De senaste två veckorna har varit fyllda med en massa roligt, fastän jag inte har kommit mig för att blogga. Vill ju blogga, men då det händer så mycke annat blir det liksom inte av. Idag börja jag fundera på när jag senast har haft på datorn och kom aldrig på när det var.. Länge sedan alltså!

Några höjdpunkter från de senaste veckorna, förutom bibelskolan, är soffmys, laga och bjuda på mat, besök till Finland, hårklippning, höstmys, filmkvällar och läsning.

Jag är så glad för att få bo nära Felicia o Bettan. De flesta dagar tillbringar jag med dem. Vår favoritsyssla är att ligga på deras soffa och göra ingenting. Där under filten i skenet av levande ljus är det rofullt att fundera över livet. Den här gången intog jag sovställning, men kom aldrig till ro då det var så mycke prat. Vi har också infört en tradition av att ha en filmkväll i veckan. Härtills har vi avverka The Notebook och Sagan om ringen I. Trodde inte att jag skulle orka se hela Ringen men i rätt sällskap var det nästan roligt.


Idag har jag en hemmadag och konstaterar att det är länge sedan. Har äntligen fått rummet städat och kläder tvättade. Kokade en till sats äppelmos och tittade på några matlagningsprogram på tv medan jag satt och skala.
Medan det ännu var ljust var jag ute på en promenad och konstaterade att hösten börjar vara långt gången nu. Det är inte många löv kvar på träden och de vackra höstfärgerna är nu mer dämpade. Mysigt närlöven prasslar under fötterna. Lövskog betyder massor av löv på marken!







Stiftade också bekantskap med mina kogrannar :) De här korna gillar sällskap! När de hör att man närmar sig kommer de till staketet för att titta. Det var lite skrämmande då vi för en vecka sedan gick igenom deras hage då vi gick längs Linnéstigen. Utan Bettan skulle inte Felicia och jag ha vågat oss igenom.. Men nu är jag en erfarenhet rikare; har gått genom en kohage!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti