tiistai 1. lokakuuta 2013

Dagarna rusar iväg

Dagarna rusar iväg och jag hinner inte med! Just var det torsdag och nu är redan tisdagen förbi. Det både känns som att jag har fått vara med om massor och ändå inte hunnit med nånting. De senaste dagarna har långt tillbringats på någon soffa, mest hemma eller hos grannarna. Skönt att ha tid att bara vara och inte behöva ta ansvar för egentligen nånting. Om jag har nånting inplanerat för dagarna så är det allt som oftast nånting roligt och avslappnat. Inga måsten.

Hösten är nu som finast och jag är glad för att ha en gård som man får pyssla på. Päronen börjar vara övermogna och äpplena på slutrakan. Då jag såg mängden äpplen när jag kom hit i augusti kunde jag aldrig tro att vi skulle hinna äta upp dem. Visserligen är vi 12st som bor här på gården. Nu finns det bara lite syltäppel och så ett träd med vinteräppel kvar. Lyx att få bo på en fruktträdgård! Gårdens kratta har brustit så nu väntar jag på att de skall skaffa en ny så att jag får börja kratta ihop alla löv.

Idag hade vi vårt första prov, imorgon skall vi fira en klasskompis födelseag och gå på gospelkonsert. Fredag - lördag skall jag på retreat till Ribbingebäck som är församlingens gård. Det här är en del av våra studier och ingår i terminsavgiften. Ribbingebäck


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti