torstai 17. lokakuuta 2013

En bra dag

Idag har jag på allt sätt haft en bra dag!

Kände mig inte övertrött på morgonen utan kom upp i så god tid att jag till och med hann blädra igenom Huvudstadsbladet. Skoldagen var kanske då inte en höjdare eftersom jag inte riktigt fick tag i det som var dagens ämne. Det kändes som en massa ord och bibelverser som aldrig riktigt nådde fram. Hoppas anteckningarna förklarar mer sedan när jag repeterar.. Efter skolan bjöd jag på mat åt en norska och en finlandssvenska. Det blev både god mat och en god eftermiddag. Bjöd på trattkantarellsås på finska svampar  :) Efter att de åkte skrubbade jag rent i köket (efter att i över en vecka ha gått och stört mig på allt lort..) så nu känns det bra igen. En bra dag innehåller också en stund av vila som idag bestod av lite läsning och några minuters tuppare före jag for iväg på hemgrupp. För mig var den här kvällen den mest givande hemgruppskvällen. Vi var inte så många så det fanns möjlighet att ta diskussionerna lite djupare och oj så vi prata! Det är roligt att diskutera när det finns respekt, öppenhet, olika åsikter, olika erfarenheter och lite olika synsätt. Strax efter att jag kom hem kom Maja (på övrevåningen) hem och vi satt och prata en stund. Nu är klockan just passligt för att ta kvällen.

Det här var en bra dag!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti