lauantai 19. lokakuuta 2013

Linedance, Borgåfolk och böcker

Ojoj vilket trevligt veckoslut det blev! Ännu igår när skolan slutade hade jag inga som helst planer men nu har jag fått vara med om allt möjligt rolit.

Igår kväll blev det mycke prat med kämppisen, äppelkaka och tvångsgästande hos den granne jag känner minst. Livet berikas av att få ha med så olika folk att göras.

Idag efter att ha krattat frusna löv med en sån dän stålkratta med stora gläsa piggar (vars namn inte kommer till mig) åkte jag iväg på en öppen linedancedag som föreningen Friends in Line ordna. Vi dansa i 3,5 timmar och det var jätte roligt! Hittils har jag bara hunnit lära mig ett tiotal danser men de räckte till. Alltid fanns det någon som gick att trampa till musiken. Plus att idag lärde jag mig fyra nya danser :) Till varje låt dansade vi tre olika danser på olika sidor av golvet så att det skulle finnas någon som alla klarade av. Det är så fint att titta på dem som har dansat länge och som kan vrida fötterna igenom vilka stegserier som helst. Få se hur fötterna känns imorgon.. De är liksom inte riktigt vana med så här mycke. Det blev inget foto eftersom min telefon inte klarar av om nånting på bilden rör sig.. Tjohoo för linedancen!

Kvällen tillbringade jag i Gottsunda hemma hos Serkans familj. Storfamiljen Djupsjöbacka besöker Uppsala det här veckoslutet så nu fick jag träffa dem och höra lite Borgånyheter. Därtill bjöds vi på en MASSA gott och det var roligt att få se lite av den turkiska kulturen. Det var ett varmt och hjärtligt mottagande. Besöker dem gärna igen.

Idag avslutar jag dagen med att ha lånat fyra romaner av kämppisen så ni vet vad ajg håller på med om det inte hörs nånting. Roligt att bo tillsammans emd en annan som har ganska likadan boksmak och har massor av böcker i bokhyllorNA.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti