perjantai 27. syyskuuta 2013

Bastu

Det känns som att jag är räddad. Idag blev jag bjuden på bastu! En bibelskoleelev jobbar på något ställe var det i källaren finns bastu och sådant som han får använda. Jag känner inte honom men jag blev medjuden av en av flickorna i gänget. Fastän det på flera sätt var en opasslig dag och tid för bastu kunde jag inte annat än tacka ja. OJ så SKÖNT det var! Fastän det var en liten bastu med dålig ventilation, elbastu, lampor som inte fungera, en ugn med väldigt få stenar osv så var det våldsamt skönt! Nu tror jag att jag skall klara mig de två veckor som jag måst vänta för att få komma hem och bada vedbastu. Mor, se till att den är varm på tordag kväll!

För övrigt kan jag berätta att det har varit en bra vecka och ikväll är det hemmamys som gäller.

Igår var jag första gången med på en träff med hemgruppen jag skall vara med i det här året. Det var en avslappnad och givande kväll med fint folk. Jag tror jag kommer att trivas.

2 kommenttia:

  1. Vad är en hemgrupp?

    VastaaPoista
  2. När församlingen är indelad i mindre grupper som regelbundet träffas hemma hos nån o dricker te, pratar, ber o sådär.

    VastaaPoista