lauantai 7. syyskuuta 2013

Utflykter

De senaste dagarna har varit rätt intensiva med en hel del roligt program. Det har varit så mycke att jag inte ens har hunnit vila middag. Jag är glad för att ajg har bilen med mig!

Igår efter bibelskolan for jag iväg som chaufför åt min klasskompis Ann-Sofie till hennes föräldrahem i Eskilstuna, ca. 110 km från Uppsala. Det var vackra vyer längs vägen! Hennes pappas familj flyttade från Finland till Sverige för ca. 40 år sedan. Medan Ann-Sofie skötte det som hon skulle satt jag i höstsolen och pratade med hennes farmor. Oj så glad hon blev när det kom en som kunde tala finska med henne. Fastän hon har bott här länge har hon inte lärt sig svenska. Finskan som hon o familjen tala lät så rolig iom att den finska de kan är från tiden före de flytta och den talar dom på lite svenskt vis.






Idag åkte iväg med bibelskolegänget iväg på utflykt till Fjällnora (som ligger ca. 15km utanför Uppsala vid en liten sjö med grillplats, strand, gräsmatta, lite bjur o vad allt där nu var) för att leka och picnica o lära känna varandra. Det blev en lyckad dag! Och skönt var det att vara ute. Våra lekledare var imonerande för utan problem lyckades som organisera allt så att det funkka fastän vi var uppskattningsvis kring 120 pers som var med och lekte. De delade upp oss i fyra grupper och så tävlade vi mot varandra i olika grenar. Efter det blev det grillning och llt vad nu folk hade med sig. Här på bilden sittern jag med Turid (från Norge) och Johanna (från Jakobstad).


De här tre flickorna är de från bibelskolan som jag har lärt känna bäst här nu under de gångna två veckorna.

3 kommenttia:

  1. Det låter som om du har det bra och det gläder mig! Johanna är jättekiva <3 hälsa henne från mig!

    VastaaPoista
  2. Visst har jag det bra! Jag skall hälsa henne imorgon :)

    VastaaPoista
  3. Jag skulle åxå ha iakttagit lekledarnas förmåga att organisera. Vad skönt för dig att du är i goda händer och kan (försöka) låta ledaren i dig vila och veta att dom nog har ordning ;)
    Jag har åxå träffat Johanna, på Utterö i augusti när jag drog barnmöten på deras församlingsläger :) Visste inte att hon går på bibelskola med dig. Så skoj!

    VastaaPoista