torstai 26. syyskuuta 2013

Gäddorna

Det här året innehåller så mycke mer än vad hag hade kunnat vänta mig!

För några dagar sedan njöt vi av fisklukt här på Lilla Djurgården. Det förde tankarna till Tirmo. Hoppas på att hinna ut dit ens en halv dag nåndera gången som jag kommer hem nu under hösten.. Felicia hade varit och fiska och kom hem med två gäddor. Hennes far har alltid sagt att man inte vill äta gädda så jag sa att om hon fångar dem så skall jag tillreda dem så att hon får märka att gädda kan vara hur gott som helst. Så nu fick hon lära sig hela processen med gäddan från det att den har fångats till att den ligger på tallriken. Den fileéan kunskap pappa har lärt mig har nu igen gått vidare till en. Som ni ser är det inte riktigt den rätta kniven vi har för projektet men nu är det prövat - det går att filéa med en sågtandad kniv! Men att komma igenom skinnet med en trubbig ända lyckades inte..


 Det var roligt att få syssla med lite fisk! Och gott! Felicia hade med sig två gäddor så det blev så att det räckte till flera och blev över till följande dag.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti