maanantai 16. syyskuuta 2013

Ett förlängt veckoslut

Det blev ett långt veckoslut för oss eftersom personalen har haft någon dag idag och LO:s alla elever har haft ledigt. För min del kom det passligt eftersom jag ännu är förkyld. Ibland har det känts lite bättre för att sedan igen bli värre. Idag fick jag dock tillräckligt av att ligga hemma och vara trött så jag for iväg på linedancen och det kändes bra att vara där. Kanske förkylningen nu börjar ge med sig!

På eftermiddagen satt jag med en av grannflickorna och njöt av eftermiddagskaffe. Det är roligt när det finns flera som bor nära och det allt som oftast finns någon man kan träffa då när man känner för det. Väntar så på att orka gå ut och njuta av höstvädret!

Ikväll då jag kom hem möttes jag av matdoft och ett "Hej, är du hungrig?" Det är liksom inte nånting jag är van med. Maja på övravåningen har börjat ett nytt liv då hon lär sig/gör lite mer ordentlig mat. Då hon satt och fundera på vad hon skulle göra och vad hon ids göra "uppmuntra" jag henne att göra fetafyllda köttbullar av lammfärs med att jag kommer att äta kött om hon gör det. Så idag har jag fått äta rött kött. Hon hade verkligen lyckats med köttbullorna! Jag agerar gärna försökskanin igen. Här känns det nästan som att det skulle kunna vara möjligt att ibland äta lite kött eftersom de inte täcker in allt med en massa marinad och annat konstigt som gör att man funderar vad det riktigt är meningen att man skall äta..

Det känns bra att bo tillsmmans med folk såhär i ett litet kollektiv. Roligt att ha någon att säga gomoron och gonatt åt. Våra gemensamma utrymmen är jätte små, men det verkar ändå funkka bra. Ingen verkar störas någo desto mer av varandra. Ikväll kör vi med stilen att överrösta varandra.  Nere tittas det på någon politisk debatt på tv:n och uppe lyssnas det på musik så nu får jag också ha på musik så att jag inte "störs" av deras ljud. Annars tycker jag mest bara det är roligt att få höra på lite annan musik än vad jag är van med. Känns hemtrevligt. Men jag uppskattar också att få vara ensam hemma på eftermiddagen :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti