lauantai 14. syyskuuta 2013

Fredagsskoj med klasskompisar

Igår fick vi äntligen till det och samlades för en tacoeftermiddag på Lilla Djurgården.Först satt vi inne hos grannarna, sedan ute på gården och så inne hos mig. Då man plockar ihop lite från båda hushållen går det med god vilja att vara lite fler. Pga diverse allergier fick jag lära mig att baka tortillas och göra egen tacokrydda. Tack för det!





Då det egentligen var sovdags klädde jag mig och sökte mig mot kyrkan. Där var det gudstjänst för unga vuxna. Det var nya pastorn Joakim Lundqvist som tala om att sätta andra framom sig själv och leva others liv. Han berättade om ett fartyg, vars namn jag inte minns, som en tid efter Titanic sjönk på samma färd. Ombord på båten var ett gäng unga vuxna troende. De här människorna hade lyckats få tag på flytvästar åt sig och ute i det kalla vattnet var flytvästen var den enda möjlig räddningen. Där gav de sina västar vidare åt andra och valde others framom sig själva. Ett utmanande budskap! Det var en givande kväll och mot slutet blev det många skratt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti