keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Vecka 2

Idag är det 10 dagar sedan jag kom till Uppsala och jag börjar känna mig hemma. Ämnen vi har börjat med nu den här veckan på skolan är Rättfärdighet och Bön som båda är 18 lektioner långa. Att man kan tala om bön i 18 timmar känns bekant men att tala om rättfärdighet (vanhurskaus) i 18 lektioner är nytt. Vi hade en tre lektioners introduktion till kursen och nu väntar vi alla på att få höra mer. Verkar finnas så mycke mer kring den saken än vad jag har kunnat fatta.

Annars njuter jag av livet och av att ha tid. Tänk att en gång ha tid att varje dag sitta och läsa, gå på promenad, sova dagssömn, göra mat från början till slut, sova en lång natt och umgås med folk.

I måndags började jag en ny hobby som du kanske får höra mer om nästa vecka. Det är en sak som jag har tänkt att ajg vill pröva på ända sedan högstadietiden, men aldrig haft tid för.  Första kvällen verka åtminstone kiva!

Kämpar hårt för att hitta de vackraste promenadrutterna här i trakten. Min favorit är nu Linnéstigen på ca. 4 km som går runt skogen här bakom huset. Någon som vill komma med på promenad?




Den här veckan har det varit tre flickor och titta på rummet som jag skall dela med någon. Under besöken ahr de varit hur intresserade och positiva som helst men dagen efter har de alla tre meddelat att de inte vill ta patsen. Få se vad det skall betyda.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti